Nieuws, maart 2015

31 maart 2015

Linkse kiezer in de kou; SP als vierde partij gepasseerd

Foto: SP Zeeland

Na een uiterst korte informatieperiode, zaterdag 28 en maandag 30 maart, is informateur Bruinooge met zijn advies gekomen voor een nieuw te vormen Provinciaal college. Uitgangspunt is dat het nieuwe college zal bestaan uit CDA, VVD en SGP en in eerste instantie met de grootste verliezer van de verkiezingen, de PvdA. Mocht het zijn dat ze er niet uitkomen met de PvdA dan zit D66 op de reservebank te wachten.

31 maart 2015

SP stelt vragen over meerkosten verbreding Sloeweg

Naar aanleiding van het stilleggen van de werkzaamheden aan het Sloewegproject en de berichten dat zonder rigoureuze maatregelen het project flink buiten het budget zal gaan lopen heeft de provinciale SP fractie schriftelijke vragen gesteld aan Gedeputeerde Staten.

26 maart 2015

Statenleden geïnstalleerd

Foto: SP Zeeland

Op 26 maart zijn de 39 Zeeuwse Statenleden geïnstalleerd. Hierbij waren ook de vier gekozen SP-ers aanwezig. Ger van Unen en Roland van Tilborg keren terug als Statenleden terwijl Sylvia Tuinder en Ronald Viergever aan hun eerste termijn beginnen. Ten opzichte van de vorige periode is de SP fractie met 1 zetel gegroeid.

25 maart 2015

SP roept nieuw college op om met oplossingen te komen voor het OV

In de eerste Statenvergadering op donderdag 26 maart dient de SP fractie een motie in waarmee het nieuw te vormen college wordt opgeroepen met structurele oplossingen te komen voor de ontstane problemen binnen het openbaar vervoer in Zeeland.