Motie voor een halte in Antwerpen

3 juli 2024

Motie voor een halte in Antwerpen

Foto: Marja Snoeren

SP Zeeland dient tijdens de vergadering van Provinciale Staten van Zeeland vrijdag 5 juli 2024 een motie in om buslijn 19 ook te laten stoppen op de P+R van Stabroek, zodat reizigers daar kunnen overstappen op de snelbus naar Antwerpen.

De motie, die wordt ingediend door Ger van Unen namens de Provinciale Statenfractie SP, benadrukt het belang van een goede verbinding tussen Hulst en Antwerpen. Antwerpen is immers de dichtstbijzijnde grote stad voor de inwoners van Hulst en veel mensen werken, studeren, winkelen of maken gebruik van het ziekenhuis in deze Belgische stad.

Sinds 1 juli rijdt buslijn 19 niet meer naar Breda, maar naar Roosendaal. Hierdoor is er geen directe verbinding meer tussen Hulst en Antwerpen. Voorheen had lijn 19 altijd een halte in Antwerpen, wat door veel inwoners van Hulst werd gewaardeerd. Door de lijn te laten stoppen op de P+R van Stabroek, kunnen reizigers gemakkelijk overstappen op de snelbus naar Antwerpen.

De motie is mede ondertekend door BBB, D66, PvdA/GL, CDA en PvdD.