Trix de Roos neemt afscheid als regiovertegenwoordiger.

13 april 2014

Trix de Roos neemt afscheid als regiovertegenwoordiger.

Zaterdag 12 april heeft Trix de Roos, uit Vlissingen, afscheid genomen als regiovertegenwoordiger van Zeeland. Dit gebeurde tijdens de SP regioconferentie in Rotterdam. De functie wordt tijdelijk overgenomen door Roland van Tilborg. Hij kreeg, unaniem, van alle afgevaardigden het mandaat om als regiovertegenwoordiger voor de Zeeuwse afdelingen aan de slag te gaan.

Trix was sinds jaar en dag het gezicht van de SP in Zeeland. Ze heeft aan de basis gestaan van menig nieuwe Zeeuwse afdeling. Na mooie en lovende woorden van Ger van Unen, fractievoorzitter SP Zeeland, kreeg Trix van diverse mensen bloemen en gelukwensen voor de toekomst. Van de Statenfractie kreeg ze, namens alle afdelingen, een mooie mand met Zeeuwse producten. In het algemene gedeelte, na de middag, waar ook de afdelingen uit Zuid-Holland aanwezig waren kreeg Trix uit handen van Petra Coret van de afdeling Vlissingen de zilveren Tomaat opgespeld. Als waardering voor de inzet voor de SP in het algemeen en in het bijzonder voor de afdeling Vlissingen.

In zeven van de dertien gemeenten in Zeeland is momenteel een SP afdeling actief. Afdeling Terneuzen is op dit moment door omstandigheden uit de roulatie maar er wordt hard aan gewerkt om daar weer een goed draaiende afdeling neer te zetten. In 2 gemeenten wordt op dit moment door enthousiaste mensen geprobeerd een actieve werkgroep op te zetten. Dit gebeurt onder begeleiding van Tholen in Reimerswaal en Goes in Noord-Beveland.

Reacties

Ik ben geen SP lid of stemmer, maar petje af voor de inzet van Trix. De SP heeft haar terecht in het zonnetje gezet. Trix zette zich ongelooflijk intens in voor haar overtuiging en partij. Daar mag je als partij heel blij mee zijn!