Informatieavond Kerncentrales Doel in Goes

11 februari 2016

Informatieavond Kerncentrales Doel in Goes

De kerncentrales in Doel (België) zijn de afgelopen maanden vaak in het nieuws gekomen; scheuren in het reactorvat, explosies, lekkages, sabotage en veel vaker dan gemiddeld een noodstop. De kerncentrales zijn oud en zouden eigenlijk al eerder definitief worden gesloten. De Belgische regering heeft echter besloten de levensduur van de kerncentrales te verlengen tot 2025. Nederlandse burgers hebben daar – terwijl dat volgens internationale verdragen wel moet – geen invloed op gehad. Ook over onze ‘eigen’ kerncentrale, Borssele, valt het één en ander te zeggen. Hier zijn ook relatief veel incidenten, onzekerheid over de toekomst en de veiligheid. Zo kunnen we nog steeds niet uitsluiten of er ook in het reactorvat van Borssele scheuren zitten.

Kom op 18 februari naar de informatieavond over de kerncentrales in Goes! Dit in navolging van de zeer succesvolle informatieavond in Bergen op Zoom. Deze avond wordt o.a. georganiseerd door WISE Nederland en de Zeeuwse Millieu Federatie.

Deze avond is in hotel Terminus in Goes. Voor meer informatie kijk vooral hier: http://zmf.nl/actueel/nieuws/informatieavond-kerncentrales-doel-en-borssele