Menselijk lint tegen bebouwing langs kust

25 januari 2017

Menselijk lint tegen bebouwing langs kust

Foto: SP

Kustbeschermers vormen op zaterdag 4 maart een groot menselijk lint langs de kust om aandacht te vragen voor de waarde van de kust en het direct erachter gelegen land. Het menselijk lint is een protest tegen bouwprojecten die de natuur, het open landschap en de huidige recreatie verstoren. De SP roept iedereen op aan deze actie mee te doen.

“Deze plekken zijn te waardevol om ze verloren te laten gaan. We willen dat samen zichtbaar maken. Wij vinden dat plannen voor torens, huisjes, kunstmatige eilanden of andere te grote projecten hier niet passen. Wij, bewoners en recreanten willen juist hier de mooie kust met natuur, rust en ruimte behouden”, zegt SP-statenlid Sylvia Tuinder, lid van de organiserende werkgroep Lint aan de Kust.

Het lint langs de kust wordt gevormd op Schouwen-Duiveland. Deelnemers verzamelen zich op 11 uur bij de Middelplaathaven, Dammenweg 1 te Ouddorp aan het Grevelingenmeer. Om 12 uur wordt het lint gevormd. Deelnemers kunnen zich aanmelden bij https://beschermdekust.nl/kustbeschermers-organiseren-menselijk-lint-langs-de-kust/ . Daar kan je ook terecht voor meer informatie.