Gebiedsvisie Veerse Meer

12 oktober 2021

Gebiedsvisie Veerse Meer

Foto: SP Zeeland

Gebiedsvisie Veerse Meer. De SP vindt dat we de visie vandaag met elkaar moeten vaststellen, met name vanwege wat er nog allemaal in de pijplijn zit en nog bij komt. Er ligt een rol voor de provincie om regie te nemen met betrekking tot de wegen die naar het Veerse Meer leiden. Waterkwaliteit moet een absoluut speerpunt zijn in deze visie.

SP heeft tijdens de behandeling van de Gebiedsvisie het Veerse Meer in de Provinciale Staten een motie ingediend om ook de recreatievaart te verduurzamen. Deze motie wordt mede ingediend door Partij voor de Dieren, PvdA, GroenLinks en D66. Deze verduurzaming willen we vooral bereiken door het gebruik van elektrische motoren of andere duurzame motoren te stimuleren en voorzieningen te treffen die hiervoor nodig zijn. Zeeland zou hiermee landelijk gezien voorop lopen. Op de wegen zijn we bezig met de transitie naar duurzamer vervoer, in de beroepsvaart zijn we druk met de transitie naar duurzamer vervoer, waarom dan niet voor de pleziervaart. Helaas is de motie verworpen.
De SP vind het "Waterpark Veerse Meer" een vreselijk plan dat niet past in deze visie. Wij willen geen grote nieuwe plannen meer en de oevers moeten voor iedereen toegankelijk blijven. Het Veerse Meer is van Iedereen