Ger van Unen unaniem gekozen tot lijsttrekker van de SP

5 december 2022

Ger van Unen unaniem gekozen tot lijsttrekker van de SP

Foto: Rob van Willigenburg / Een aantal kandidaten SP Zeeland 2023

Tijdens de regioconferentie afgelopen zaterdag heeft de SP in Zeeland de kandidatenlijst vastgesteld voor de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2023. Ger van Unen uit Kloosterzande is unaniem gekozen als lijsttrekker. Ze was in de afgelopen periode al Statenlid en fractievoorzitter voor de partij.

De nieuw gekozen lijsttrekker Ger is trots de lijst te mogen aanvoeren: "Ik heb er heel veel zin in. De SP is de enig overgebleven partij die opkomt voor de werkende klasse. Er moet toch iemand opkomen voor de gewone mensen in Zeeland. Juist in deze tijd - waarin veel mensen zich zorgen maken of ze het komende jaar hun rekeningen nog wel kunnen betalen - moet er een partij zijn die voor hen opkomt. Het is een eer om dat namens mijn partij te mogen doen!"

Deze verkiezingen gaan over veel meer dan politieke standpunten. We stemmen in maart over de vraag wie het belangrijkste is voor onze samenleving: de mensen of de grote bedrijven?

De energierekening wordt voor veel mensen onbetaalbaar, de kosten rijzen de pan uit. De zeggenschap over energie en openbaar vervoer is door de politiek jaren geleden voor een habbekrats verkocht aan de grote bedrijven die nu miljarden van ons geld binnenharken. Dat moet anders. Met dit geweldige team gaan we knokken voor lagere prijzen en het terugpakken van zeggenschap in Zeeland.

Samen gaan we de strijd aan voor een mooi Zeeland voor iedereen, met een Openbaar Vervoer dat niet afgebroken wordt maar juist betaalbaar en toegankelijk wordt voor iedereen. Verder gaat de SP er zich sterk voor maken dat vervuilende bedrijven onze leefomgeving niet verder vergiftigen. Duurzame energie moet betaalbaar worden voor iedereen. We gaan een vuist maken in de richting van Den Haag, om op te komen voor de belangen van Zeeland!

Op nummer twee op de lijst staat Alex de Burger uit Sint Jansteen. Nummer drie is Huib Ghijsen uit Middelburg. Op de SP-regioconferentie van 3 december werd de lijst definitief vastgesteld. We zijn er bijzonder trots op dat alle gemeenten in Zeeland vertegenwoordigd zijn op onze kandidatenlijst.