SP stelt vragen over meerkosten verbreding Sloeweg

31 maart 2015

SP stelt vragen over meerkosten verbreding Sloeweg

Naar aanleiding van het stilleggen van de werkzaamheden aan het Sloewegproject en de berichten dat zonder rigoureuze maatregelen het project flink buiten het budget zal gaan lopen heeft de provinciale SP fractie schriftelijke vragen gesteld aan Gedeputeerde Staten.

De SP is benieuwd wat er waar is van de berichten dat de verbreding van de Sloeweg 15 miljoen meer gaat kosten dan begroot. “Helemaal omdat vorig jaar, nog voordat een spade de grond in was gegaan, het budget al met 5,3 miljoen euro werd opgehoogd tot 58 miljoen euro” aldus SP-statenlid Roland van Tilborg .

In de PZC van 31-03-2015 wordt door een interne bron binnen het project melding gemaakt van  fouten in het ontwerp van de viaducten, misrekeningen m.b.t. btw-afdracht en dat er veel meer bomen zijn gekapt dan was voorzien. De SP fractie zou graag weten of deze beweringen op waarheid berusten en zo ja, wat het college van plan is aan deze misstanden te doen.

De Sloeweg (N62) is de verbinding tussen de Westerscheldetunnel (en dus Zeeuws-Vlaanderen), het Sloegebied (haven- en industriegebied Vlissingen-Oost) en de A58 waar per dag 16.000 voertuigen passeren. Of het project de beoogde einddatum van einde 2016 nog zal halen is de vraag. Ook hierover heeft de SP opheldering gevraagd.