SP verheugd over besluit middenberm N57

12 juni 2013

SP verheugd over besluit middenberm N57

Maandag 10 juni publiceerde minister Schultz van Haegen de antwoorden op schriftelijke vragen van SP Tweede Kamerlid Farshad Bashir, hieruit blijkt dat zij de veiligheid op de N57 wil verbeteren door het plaatsen van een middenberm, inhaalverboden en rotondes.

De N57, gepubliceerd door d_vdm volgens Attribution-ShareAlike 2.0 Generic (CC BY-SA 2.0)foto: d_vdm (CC BY-SA 2.0)
SP Statenlid Roland van Tilborg, woordvoerder mobiliteit, had aangedrongen bij de Tweede Kamerfractie om aandacht te vragen voor de veiligheid op de N57. Aanleiding hiervoor was een dodelijk ongeval in april van dit jaar.

Van Tilborg: 'We zijn erg blij dat er nu eindelijk iets gedaan wordt aan verkeersveiligheid van de N57. Wat wel opmerkelijk is dat bij eerdere verzoeken in de Provinciale Staten een gevoel van urgentie ontbrak bij andere partijen. Zo werd het onmogelijk gemaakt om in de commissie mobiliteit te spreken met Rijkswaterstaat, de eigenaar van deze weg. Het is dan toch eigenlijk jammer dat ik me via onze Tweede kamerfractie tot de minister moet wenden terwijl het hier wel om een Zeeuwse aangelegenheid gaat.'

‘Nu in 2014 deze verbeteringen uitgevoerd worden, hoop ik dat daarmee de N57 eindelijk haar bijnaam dodemansweg kwijtraakt, natuurlijk kunnen ongelukken nooit helemaal voorkomen worden maar het zou wel het streven moeten zijn van elke overheid. De SP houdt de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en mocht in de toekomst blijken dat deze maatregelen niet afdoende zijn dan zullen wij zeker weer aan de bel trekken!’

pdfAntwoorden N57 op vragen SP Tweede Kamerlid Farshad Bashir (276KB)
SP: 'Maak N57 veiliger met middenberm'