Zo denkt SP over toekomstvisie 2040

12 februari 2014

Zo denkt SP over toekomstvisie 2040

"Toekomstvisie Zeeland 2040….. Godzijdank een visiestuk en geen beleidsstuk. Een 70 % versie……90 % versie…… en dan nu de Buroladeversie." Opende Roland van Tilborg zijn betoog over de toekomstvisie 2040 tijdens de Statenvergadering van 31 januari.

In zijn betoog haalde Van Tilborg het bedrag aan wat het gekost heeft en zei hierover: "Het geld wat dit tot op heden allemaal gekost heeft, 270.000 euro (en dan hebben we het nog niet eens over de uren van ambtenaren die erin gestoken zijn), had bijvoorbeeld beter besteedt kunnen worden aan een mogelijkheid om MBO ers gratis OV te gunnen.

De reactie van de SP werd Van Tilborg niet door iedere partij in dank afgenomen en er kwamen opmerkingen als: 'Dus de SP heeft geen visie' en 'De SP heeft alleen een korte termijn visie'. Dit werd door Van Tilborg handig gepareerd door te stellen dat de SP iedere vier jaar een visie maakt, in de vorm van een verkiezingsprogramma.

"Door een te groot 'sprookjesgehalte' en een geheel andere kijk op de toekomst in de zorg kan de SP zich niet vinden in deze toekomstvisie 2040" aldus Van Tilborg.