Minst slechte keuze

18 maart 2011

Minst slechte keuze

Roland van TilborgVanmiddag, vrijdag 18 maart, heeft informateur Jan te Veldhuis aan de hand van zijn bevindingen geadviseerd om een college te vormen van : VVD, PVDA,CDA en SGP. Deze partijen gaan dan ook zo snel mogelijk de eerste gesprekken aan om te kijken of zij hier mee uit kunnen komen. Het is wel zo dat er toch nog wel wat verschillende denkwijzen zijn over een aantal onderwerpen tussen de PVDA en de andere drie partijen. O.a. over de WCT, de Hedwigepolder en een tweede kerncentrale bij Borssele. De PVDA heeft zichzelf wel een voorbehoud gemaakt over o.a. een tweede kerncentrale bij Borssele om daar, indien nodig, tegen te stemmen ( vrije kwesties noemen ze dat) ben benieuwd hoe ze dit in de praktijk gaan uitvoeren.

Wij hebben in ons gesprek als eerste optie de mogelijkheid gegeven om een coalitie van VVD, PVDA, CDA en SP te onderzoeken, dit was in onze ogen met 23 zetels een goede basis om gesprekken mee in te gaan. Maar na wat er vandaag gezegd is, merken we wel dat deze mogelijkheid niet serieus onderzocht is.

Via deze weg wil ik Jan te Veldhuis bedanken voor zijn inspanningen en moeite die er genomen is om ook ons verhaal aan te horen.